Bilgi işlem ve teknik hizmetler bürosunun görevleri şunlardır:
a) Çağrı merkezinin bilişim hizmetlerini yürütmek, altyapı sisteminin çalışır durumda
olduğunun takibini yapmak, ihtiyaç ve aksaklıkları tespit ederek, giderilmesini sağlamak,
b) Bilgisayar ve sistemlerin montaj, yazılım kurulumu, güncelleme, periyodik bakım
ve arızalarının giderilmesine ilişkin iş ve işlemleri yapmak,
c) Bakanlık bilgi güvenliği politikalarına ilişkin düzenlemeler çerçevesinde çağrı merkezi
bilişim sistemine dışarıdan gelecek müdahaleleri engellemek için gerekli tedbirleri almak,
ç) Sistem odasında bulunan tüm cihaz ve sistemlerin kesintisiz çalışması için gerekli
önlemleri almak, arıza ve periyodik bakım takiplerini yapmak, sistemin uğrayabileceği risklere
karşı önlemleri almak, yılda en az bir kere veri kurtarma ve yangın tatbikat planlarını, kurumlarla
koordineli şekilde yapmak ve uygulamak,
d) Enerji, ısıtma-soğutma, haberleşme, yangın algılama ve söndürme gibi sistemlerin
periyodik bakımlarını yapmak ve arızalarını gidermek,
e) Her türlü cihaz ve donanımın güncelleme, bakım ve onarımı için gelen görevlilere
nezaret etmek,
f) Araç takip sistemi ile ilgili iş ve işlemleri gerçekleştirmek, iletişim kurulamayan araçlarla
ilgili kurumların ivedi tedbir alması için gerekli uyarı olanaklarını sağlamak,
g) Kurumların kapsamlı analiz yapabilmeleri için çağrı merkezi sistemleri üzerinde geliştirilecek
web servisleri üzerinden yapılacak sorgularla veri paylaşımı sağlamak,
ğ) Çağrı merkezi müdürü tarafından verilen benzeri diğer iş ve işlemleri yapmak.